Τα πάντα για τα αβγά & τη διατροφική τους αξία

Τα πάντα για τα αβγά & τη διατροφική τους αξία

Πράγματα που δεν γνωρίζετε για τα αβγά

Τα αβγά αποτελούν ένα πολύ συνηθισμένο μέρος της διατροφής πολλών ανθρώπων, επειδή προσφέρουν πολλές θρεπτικές ουσίες, μέταλλα και πρωτεΐνες. Ο οργανισμός μας δεν μπορεί να παράγει αυτές τις θρεπτικές ουσίες από μόνος του, έτσι πρέπει να τις λαμβάνουμε από τις τροφές που καταναλώνουμε. Επιπλέον τα αβγά περιέχουν λίγες θερμίδες. Η τροφή αυτή είναι απαραίτητη για τους ανθρώπους με ειδικές διατροφικές ανάγκες, όπως οι έφηβοι, οι έγκυες γυναίκες, οι ηλικιωμένοι και οι άνθρωποι που ακολουθούν μια διατροφή με λίγες θερμίδες. Επειδή είναι τόσο θρεπτικά, φτιάξαμε μια λίστα πραγμάτων που ίσως δεν γνωρίζετε για τα αβγά.

Το χρώμα των αβγών

Κάτι ενδιαφέρον που ίσως δεν γνωρίζετε για τα αβγά είναι ότι το χρώμα τους εξαρτάται από την κότα που τα γεννάει, δηλαδή αν η κότα έχει καφέ χρώμα, τα αβγά της θα έχουν το ίδιο χρώμα, ενώ μια άσπρη κότα θα γεννήσει αβγά με άσπρο τσόφλι. Είναι απλώς θέμα γενετικής.

Πώς να καταλάβετε αν ένα αβγό είναι φρέσκο

Αντίθετα με αυτό που πιστεύουν μερικοί άνθρωποι, είναι πραγματικά εύκολο να καταλάβετε αν ένα αβγό είναι φρέσκο ή όχι. Απλώς πρέπει να το βυθίσετε σε νερό και να βεβαιωθείτε ότι δεν επιπλέει.

Ένας υγιεινός τρόπος να μαγειρέψετε τα αβγά

Όταν τηγανίζετε αβγά, τους προσθέτετε πολύ λίπος, γεγονός που μεταβάλλει τις φυσικές τους ιδιότητες καθώς και εκείνες του λαδιού ή του βουτύρου. Για το λόγο αυτό ο καλύτερος τρόπος να μαγειρέψετε τα αβγά είναι να τα βράσετε για δέκα λεπτά περίπου. Αυτό αφήνει ανέπαφες τις αρχικές ιδιότητες του αβγού.

Ο κρόκος

Όποιος έχει φάει ποτέ αβγά, έχει καταλάβει ότι ορισμένοι κρόκοι έχουν εντονότερο χρώμα από ότι άλλοι. Το χρώμα αυτό είναι αποτέλεσμα της διατροφής της κότας, αλλά εξαρτάται επίσης και από το αν η κότα έχει μεγαλώσει σε κοτέτσι, στην ύπαιθρο ή σε κλουβί.

Η κατανάλωση αβγών κατά την εγκυμοσύνη

Είναι πολύ σημαντικό να καταναλώνουν οι γυναίκες αβγά όταν είναι έγκυες επειδή, χάρη στη χολίνη που περιέχουν τα αβγά, συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού κατά την εγκυμοσύνη.

Οι ωφέλειες των αβγών για τους ηλικιωμένους

Για τους ηλικιωμένους τα αβγά έχουν τις παρακάτω ωφέλειες: προλαμβάνουν τη μείωση της όρασης, η οποία τείνει να εμφανίζεται με την ηλικία, καθώς και την απώλεια μυϊκής μάζας και τον καταρράκτη.

Παραγωγή και κατανάλωση αβγών

Κάθε χρόνο παράγονται περίπου 1,2 τρισεκατομμύρια αβγά. Κατά μέσο όρο, ένα άτομο καταναλώνει περίπου 173 αβγά το χρόνο και, αν και μοιάζει απίστευτο, περίπου το 40% των αβγών που παράγονται παγκοσμίως καταναλώνονται στην Κίνα.

Πόσα αβγά παράγει μια κότα;

Οι άνθρωποι συχνά αναρωτιούνται πόσα αβγά θα γεννήσουν οι κότες τους. Λοιπόν, ορίστε η απάντηση: κατά μέσο όρο, οι κότες γεννούν 250 ώς 270 αβγά το χρόνο, αν και σε μερικές ειδικές περιπτώσεις μπορούν να γεννήσουν μέχρι και 300 αβγά το χρόνο.

Το μέγεθος των αβγών

Συχνά είναι δύσκολο να εξηγήσουμε γιατί μερικά αβγά είναι μεγάλα και μερικά μικρά. Για να το θέσουμε απλά, αυτό εξαρτάται από την ηλικία της κότας: οι μεγαλύτερες κότες τείνουν να γεννούν μεγαλύτερα αβγά.

Πόσο καιρό διατηρούνται τα αβγά;

Μπορείτε να φάτε τα αβγά σας όποτε θέλετε, εφόσον τα έχετε για 3-5 εβδομάδες. Μετά το διάστημα αυτό καλύτερα να αποφεύγετε τη συγκεκριμένη τροφή.

Μπορούμε να πλύνουμε τα αβγά;

Δεν συνιστούμε να πλένετε τα αβγά, επειδή αυτό μπορεί να βλάψει το τσόφλι, το οποίο λειτουργεί ως φράγμα στους μικροοργανισμούς, που μπορούν να βλάψουν το αβγό και να σας κάνουν να αρρωστήσετε. Αν χρειαστεί να τα πλύνετε, δεν πειράζει, αλλά βεβαιωθείτε ότι περιμένετε μία ώρα πριν τα μαγειρέψετε, προκειμένου να αποφύγετε πιθανή επιμόλυνση.

Μπορούμε να φάμε τα αβγά αν είναι ραγισμένα;

Αυτό δεν συνιστάται, επειδή τα ραγίσματα επιτρέπουν στους μικροοργανισμούς να μπουν στο αβγό, κάνοντάς σας να αρρωστήσετε. Μερικές φορές το αβγό έχει ένα τόσο μικρό ράγισμα που δεν συνειδητοποιούμε καν την ύπαρξή του. Θα πρέπει λοιπόν να είστε πολύ προσεκτικοί όταν μαγειρεύετε τα αβγά ώστε να μην έχετε προβλήματα ύστερα.

Να θυμάστε…

Η προσθήκη ενός αβγού στη διατροφή σας δεν θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στον οργανισμό σας. Ωστόσο θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι οι διατροφικές ιδιότητες των αβγών εξαρτώνται από τον τρόπο που τα μαγειρεύουμε. Για παράδειγμα, ποια επιλογή θεωρείτε καλύτερη, το βραστό αβγό ή το τηγανητό; Προφανώς το πρώτο. Μη διστάζετε να προσθέσετε ένα γευστικό αβγό στο καθημερινό πρωινό σας!

Πηγή: meygeia.gr

Φορτώνει…